LÓPEZ BURNIOL

Joan J. LÓPEZ BURNIOL
   PRESIDENT,
  (Alcanar, Montsià, 1945)

President de la Fundació Noguera des de 2007 i vocal de la mateixa des del 1999.

Notari des de 1971, exercí a Valdegovía (Àlaba), Tudela (Navarra) i, des de 1977, a Barcelona. Degà del Col·legi de Notaris de Catalunya i vice-president del Consejo General del Notariado,.entre 1987 i 1989. Magistrat del Tribunal Superior d’Andorra (1987-1993) i del Tribunal Constitucional andorrà (1993 - 2001). Membre de la Comissió Jurídica Assessora de la Generalitat. Professor associat de dret civil de la Universitat Autònoma de Barcelona entre 1982 i 1990, i de la Universitat Pompeu Fabra. Ha sigut membre del Consell Social de la Universitat de Barcelona fins al 2005. Fou expert membre del Consell de Ciutat de l'Ajuntamnet de Barcelona. Vocal del Patronat de l’Institut Cambó, del de la Fundació Conservatori del Liceu i del de la Fundación Aequitas. Patró d'honor de la Fundació Projecte Aura. Des de març del 2017 es vicepresident de la Fundació Bancària La Caixa.
Fou president de Tribuna Barcelona des de la seva creació l'any 1996 fins al 2006. Col·laborador habitual a les pàgines d’opinió dels diaris El Periódico de Catalunya, des del 2000, i La Vanguardia (1991-2000).
Ha publicat nombrosos treballs sobre dret civil, de família i de successions. Està especialitzat en les matèries del dret i la situació jurídica de les persones discapacitades o que requereixen especial protecció.

Pujar